فن آوری NVIDIA-Deep Learning و سرعت بخشیدن به تشخیص سرطان

چگونه قویترین سخت افزارهای گرافیکی کمپانی Nvidia  که صرفا جهت اجرای به روز ترین و مدرنترین Pc Games مورد استفاده قرار میگیرند به تشخیص به موقع سرطان سرعت میبخشد؟ تکنولوژی NVIDIA-Deep Learning وارد میشود.

به لطف قدرت پردازش  بسیار بالای تراشه های گرافیکیHigh-End  و استفاده از توان محاسباتی آنها ،این امکان  فراهم میگردد که کامپیوترهای پیشرفته امروزی امکان تسریع در Programmable شدن و دقت بالاتر در رسیدن به یک هوش مصنوعی واقعی را داشته باشند.

محققان دانشگاه  Chinese هنک کنگ ، به لطف Deep Learning، با گذر از مرزهای تجزیه و تحلیل به تصویر کشیده شده  سرطانی،سعی بر این دارند که در آینده نزدیک ،پزشکان و بیماران سرطانی و  زمان  با  ارزششان را از قاتل شماره یک انسان(سرطان) نجات دهند.

هدف اصلی تیم پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه Chinese که چندی قبل بالاترین افتخار را در رقابتهای چالش بر انگیز Medical Image Computing  و Computer conference بدست آورده اند،تمرکز بر تشخیص به موقع  بافتها و تومور های غیر عادی که منجر به سومین سرطان مرسوم در دنیا یعنی سرطان روده بزرگ میشود، است که هر چه قدر سلولها و بافتها غیر عادی تر باشند احتمال تسریع در رشد یک تومور سرطانی بالاتر است.

Diagnosing Cancer with Deep Learning and GPUs

به لطف راه حل نوین فن آوری Deep Learning ، روشهای سنتی تشخیص تومورهای سرطانی که بسیار زمانبر و  همراه با  خطاهای مکرر بودند کنار گذاشته شده و پزشکان بواسطه  محاسبات  بسیار بالای تراشه های گرافیکی Nvidia  که  صرفا جهت رندرینگ  و  راندوی تصویری  جدیدترین  و  سنگین ترین جلوه های ویژه واقع گرایانه گرافیگی امروزی به کار میروند، در سریعترین زمان ممکن کامپیوترهایشان را  مجهز  به  ابزارهای تشخیص تصویری تومورهای سرطانی کرده تا  سیستمهای کامپیوتری  به  لطف این تجهیز،غدد زائده در تومور را متمایز کرده و در سریعترین زمان ممکن، امکان تشخیص،اندازه و محل سلولهای سرطانی باشد.به گفته Hao Chen ،دانشجوی سال  سوم  P.h.D  دانشگاه Chinese و یکی از اعضای تیم تحقیق و توسعه تشخیص غدد سرطانی، NVIDIA-Deep Learning” و  GPUها(Graphic Proccessing Unit)ی  NVIDIA GEFORCE، به  طرز  قابل توجهی سرعت کامپیوترها را در بکارگیری ابزارهای تشخیص بالا برده اند و همچنان با پیشرفت ما در کارمان،این سرعت اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.”

:منبع

developer.nvidia

ارسال دیدگاه